آموزشگاه کامپیوتر شاهین شهر

دوره آموزش فتوشاپ

adobe Photoshop

نرم افزار فتوشاپ چیست؟
ادوبی فوتوشاپ (Photoshop، به معنی کارگاه عکس) یک پردازشگر گرافیکی است که بدست شرکت ادوبی گسترش یافته و برای ایجاد، ترکیب، ویرایش، بازسازی و یا دگرگونی عکس‌ها و نگاره‌ها بکار می‌رود. فتوشاپ برای سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش به‌کار می‌رود. آخرین نسخه رسمی این نرم‌افزار نسخهٔ چهاردهم آن است که با اسم ادوبی فتوشاپ سی‌سی شناخته می‌شود. (سی‌اس مخفف عبارت Creative Suite است و به معنای برنامهٔ خلاق است.)

کاربردهای فتوشاپ چیست؟
فتوشاپ ابزاری است برای همه کسانی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت (و حتی متحرک) سرو کار دارند. گرافیست ها، ناشرین کتب و مجلات، چاپخانه ها، شرکت های تبلیعاتی، طراحان سایت، عکاس ها، نقاشان هنری طراحان نرم افزارها، انیمیشن سازها، طراحی پوستر، طراحی کارت ویزیت، طراحی کاتالوگ و بروشور، طراحی صفحات وب، طراحی بنر و…. به فتوشاپ احتیاج دارند.

زمینه های کاری نرم افزار فتوشاپ چیست؟
– فتوشاپ در معماری کاربرد دارد.
– فتوشاپ در عکاسی کاربرد دارد.
– فتوشاپ در امور طراحی و چاپ کاربرد دارد.
– فتوشاپ در طراحی وب سایت کاربرد دارد.

فتوشاپ یا کورل؟ کدام بهتر است؟
بستگی به کار شما دارد:
– فتوشاپ یک نرم افزار ویرایش عکس های دیجیتالی است.
– نرم افزار کورل دراو برای ترسیم و ایجاد طرح های مختلف به کار میرود نه ویرایش تصاویر موجود در کامپیوتر.
– ضمنا فتوشاپ نرم افزاری پیکسلی است که برای ایجاد کارت پستال، کاتالوگ و طراحی بنر، جلد مجلات و کتاب، ایجاد آیکونها و … مناسب است. این نرم افزار در واقع کار طراحی و کار با چاپ مناسب است.
– کورل نرم افزاری برداری است که برای طراحی های برداری مانند آرم شرکتها، طراحی روی نایلون و کارتن ها و … مناسب است. تصاویر تولید شده با کورل، به صورت خطوط و منحنی ها ظاهر میشوند و تصاویر کارتونی تولید میکنند. تصاویر روی بسته بندی پفک ها، ماکارونی ها و … با کورل انجام میشود.
خلاصه، باید ببینید کار شما بیشتر در زمینه طراحی است (کورل) یا ساخت و ویرایش تصاویر و کاتالوگ (فتوشاپ) یا هردو

آیا با بعد گذراندن دوره آموزش فتوشاپ گواهینامه میگیرم؟
بله. پس از گذراندن دوره مربوطه، گواهینامه ملی و یا در صورت نیازتان گواهینامه بین المللی اعطا میگردد.